Algemene Voorwaarden
't Stokstaartje VOF
http://www.2brothersgin.be

Algemene voorwaarden gebaseerd op het model van Stichting WebwinkelKeur.


Inhoudsopgave:

  • Artikel 1 – Definities

  • Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

  • Artikel 3 – Toepasselijkheid

  • Artikel 4 – Het aanbod

  • Artikel 5 – De overeenkomst

  • Artikel 6 – Herroepingsrecht

  • Artikel 7 – Kosten bij herroeping

  • Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  • Artikel 9 – De prijs

  • Artikel 10 – Conformiteit en garantie

  • Artikel 11 – Levering en uitvoering

  • Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

  • Artikel 13 – Betaling

  • Artikel 14 – Klachtenprocedure

  • Artikel 15 – Geschillen

  • Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden worden de volgende termen als volgt gedefinieerd:

  • Herroepingsperiode: de termijn waarbinnen de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen; lees hier alles over de herroepingsperiode.

  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand sluit met de ondernemer;

  • Dag: kalenderdag;

  • Duurtransactie: een overeenkomst op afstand betreffende een reeks van producten en/of diensten waarbij levering en/of afname over een bepaalde tijd verspreid is;

  • Duurzaam gegevensdrager: elk middel waarmee de consument of ondernemer informatie persoonlijk kan opslaan zodat deze later kan worden geraadpleegd en ongewijzigd kan worden gereproduceerd;

  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de herroepingsperiode de overeenkomst te ontbinden;

  • Model herroepingsformulier: het modelformulier dat de ondernemer beschikbaar stelt en dat de consument kan gebruiken bij uitoefening van het herroepingsrecht;

  • Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand tot het moment van sluiten van de overeenkomst;

  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn;

  • Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden van de ondernemer.


Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

’t Stokstaartje VOF
Fernand Khnopffstraat 80
9200 Dendermonde
België
Tel: [nummer]
Email: info@2brothersgin.be
BTW nummer: BE0690746403


Artikel 3 – Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst en bestelling tussen ondernemer en consument.

  • Voor het sluiten van de overeenkomst wordt de tekst van deze voorwaarden beschikbaar gesteld aan de consument. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, wordt aangegeven waar de voorwaarden kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek kosteloos worden toegezonden.

  • Bij elektronische sluiting kunnen de voorwaarden elektronisch beschikbaar worden gesteld, zodat de consument ze eenvoudig kan opslaan.

  • Specifieke product- of dienstvoorwaarden die naast deze algemene voorwaarden gelden, zijn mutatis mutandis van toepassing. Bij tegenstrijdigheden geldt de voor de consument meest gunstige bepaling.

  • Ongeldige bepalingen laten de overige voorwaarden onverminderd van kracht.

  • Niet geregelde situaties worden beoordeeld ‘in de geest’ van deze voorwaarden.


Artikel 4 – Het aanbod

  • Een aanbod met beperkte geldigheidsduur of voorwaarden wordt duidelijk vermeld.

  • Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer kan het aanbod wijzigen.

  • Het aanbod bevat een volledige en correcte omschrijving van producten/diensten, inclusief duidelijke afbeeldingen.

  • Alle informatie is indicatief en kan niet leiden tot vergoeding of ontbinding.

  • Elk aanbod vermeldt rechten en plichten bij aanvaarding, zoals prijs inclusief btw, leveringskosten, betaalwijze, herroepingsrecht, en eventuele aanvullende talen.


Artikel 5 – De overeenkomst

  • De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de voorwaarden voldoet.

  • Bij elektronische aanvaarding bevestigt de ondernemer de ontvangst direct. Tot die bevestiging kan de consument ontbinden.

  • De ondernemer neemt passende technische maatregelen voor veilige gegevensoverdracht en elektronische betaling.

  • De ondernemer kan de betalingscapaciteit en andere relevante factoren controleren en orders weigeren of met voorwaarden accepteren.

  • De consument ontvangt schriftelijke informatie over klachten, herroepingsrecht, garanties, leveringsvoorwaarden, etc.

  • Alle overeenkomsten zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid.


Artikel 6 – Herroepingsrecht

  • Bij aankoop van producten heeft de consument een bedenktijd van 14 dagen, startend de dag na ontvangst.

  • Omdat het om bederfelijke producten zoals gin en verse botanicals gaat, is retourneren of ruilen na ontvangst niet toegestaan; herroepingsrecht vervalt dan.

  • Tijdens de bedenktijd moet de consument zorgvuldig omgaan met het product en verpakking.

  • Bij uitoefening van het herroepingsrecht dient het product onbeschadigd en compleet, zo mogelijk in originele verpakking, te worden teruggezonden.

  • Het herroepingsrecht vervalt zodra de verpakking is geopend.

  • Herroeping moet binnen 14 dagen na ontvangst gemeld worden, via modelformulier of andere communicatie. Het product moet daarna binnen 14 dagen worden geretourneerd met bewijs van verzending.

  • Bij diensten geldt een bedenktijd van minimaal 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.

  • Consument dient de redelijke instructies van de ondernemer te volgen bij herroeping.


Artikel 7 – Kosten bij herroeping

  • Bij herroeping betaalt de consument maximaal de kosten voor retourzending.

  • De ondernemer vergoedt ontvangen bedragen binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product.

  • De consument is aansprakelijk voor waardevermindering bij onzorgvuldig gebruik.

  • Bij onvoldoende informatie over herroepingsrecht kan de consument niet aansprakelijk worden gesteld.


Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  • Uitsluiting is mogelijk bij:

    • Producten op maat of persoonlijk van aard,

    • Bederfelijke of snel verouderende goederen,

    • Producten waarvan prijs fluctueert op financiële markten,

    • Kranten en tijdschriften,

    • Audio-, video-opnamen en software met verbroken seal.

  • Uitsluiting bij diensten die verband houden met accommodatie, vervoer, horeca, evenementen op specifieke datum, weddenschappen en loterijen, of als levering al gestart is met toestemming van consument.


Artikel 9 – De prijs

  • Prijzen zijn geldig zoals vermeld, tenzij btw-wijzigingen optreden.

  • Voor producten met prijsfluctuaties kan een variabele prijs worden gehanteerd, dit wordt bij het aanbod vermeld.

  • Prijsverhogingen binnen 3 maanden na overeenkomst zijn alleen toegestaan bij wettelijke wijzigingen.

  • Na 3 maanden zijn prijsverhogingen toegestaan als dit in de overeenkomst is vastgelegd en aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

  • Prijzen zijn inclusief btw.


Artikel 10 – Conformiteit en garantie

  • De ondernemer garandeert dat producten/diensten voldoen aan overeenkomst, specificaties, redelijke eisen van betrouwbaarheid en wettelijke voorschriften.

  • Garantie van fabrikant of importeur laat wettelijke rechten van consument onverlet.

  • Defecten moeten binnen 4 weken na levering schriftelijk worden gemeld.

  • Garantie geldt niet bij zelf-reparatie, onzorgvuldig gebruik of afwijking van instructies.

  • Garantieperiode is gelijk aan die van fabrikant.


Artikel 11 – Levering en uitvoering

  • De ondernemer behandelt orders met zorg en levert af op door consument opgegeven adres.

  • Levering geschiedt binnen 30 dagen tenzij anders overeengekomen.

  • Bij vertraging wordt consument binnen 30 dagen geïnformeerd en kan de overeenkomst zonder kosten worden ontbonden.

  • Leveringstermijnen zijn indicatief en geven geen recht op schadevergoeding.

  • Bij ontbinding wordt betaalde bedrag binnen 14 dagen terugbetaald.

  • Indien levering onmogelijk is, streeft ondernemer naar vervangend product.

  • Tot levering blijft risico bij ondernemer.


Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

  • Consument kan overeenkomst voor onbepaalde tijd met levering van producten/diensten te allen tijde opzeggen met maximaal 1 maand opzegtermijn.

  • Voor bepaalde tijd kan opzegging aan het einde van de termijn met dezelfde voorwaarden.

  • Overeenkomsten mogen niet stilzwijgend worden verlengd, behalve onder specifieke voorwaarden voor nieuwsmedia.

  • Proefabonnementen worden niet stilzwijgend verlengd.

  • Bij overeenkomsten langer dan 1 jaar kan consument na 1 jaar opzeggen met 1 maand opzegtermijn.


Artikel 13 – Betaling

  • Consument betaalt binnen 7 werkdagen na start herroepingstermijn of na bevestiging overeenkomst bij diensten.

  • Consument meldt direct onjuistheden in betaalgegevens.

  • Bij niet-betaling kunnen redelijke kosten worden doorbelast.


Artikel 14 – Klachtenprocedure

  • De ondernemer heeft een openbaar klachtenreglement en behandelt klachten volgens dit reglement.

  • Klachten moeten binnen 2 maanden na ontdekking worden ingediend.

  • Klachten moeten duidelijk omschreven zijn en zo mogelijk met bewijs.

  • Klachten kunnen schriftelijk, per mail of telefonisch worden ingediend.


Artikel 15 – Geschillen

  • Op alle overeenkomsten is Belgisch recht van toepassing.

  • Geschillen worden bij voorkeur in overleg opgelost, daarna via bevoegde rechter of arbitrage.

  • Consument kan ook het Europese ODR-platform gebruiken.


Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  • Aanvullingen of afwijkingen zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.

  • Indien enige bepaling ongeldig is, blijven de overige bepalingen van kracht.